Přináším klíč ke dveřím magického
světa dětí a mystického světa dospělých
a nabízím možnost k jeho vnímání.
Rozhodně nejsem v Zenu a rozhodně to není tak,
že mě nic nerozhodí.
Rozhodně mě rozhodí a rozhazuje
kde, CO !
Někdy je to ukryto v manželovi.
Někdy se to schová synovi za lubem.
Někdy se to na mě kouká přímo ze zrcadla.
Někdy to slyším v prostoru mezi ušima.
Někdy je to všude a tepe mi to do spánků.
AKCE, REAKCE
PŘÍČINA, NÁSLEDEK
PŘIJÍMAČ, VYSÍLAČ
TAKHLE TEDA JOO
A TAKHLE TEDA URČITĚ NEE
DOBŘE X ŠPATNĚ
PLUS A MÍNUS
VÝBUCH
Letí sklenička prostorem a padajíc na zem tříští se na miliony malých kousků, rozmetá tak do prostoru všechny moje dokonalé představy o SOBĚ a o tom jaká mám být:
manželka, máma, žena, dcera, kolegyně, přítelkyně, kamarádka, blogerka, učitelka, spisovatelka, školitelka, léčitelka…?!
Na hru musí býti DVA.
Tak to je velká paráda !!!
Jen mi ukaž více rolí, ať padne tvoje nadvláda.
Kdo, že si tu se mnou hraje ??
Ten jeden, to jsem teda já a ta druhá ???
Ta, co to zas nezvládla ?
Ví Bůh??
Ne, ne, né.
To není žádná hra, tady se nic nehraje.
Tady jde o vážnou věc 🙂
Aha a né ha,ha,ha ?!
Tak čí je teda tahle hra ???
SYNONYMA NOVÉ DOBY
SVOBODA A AUTENTICITA

Tak, o co tady běží, nebo vždycky běželo ?!
Jaká jsou ta slova Boží, nebo by se to nemělo ?!
Kdybychom tu místo lidí, žili život myší,
jako správná krysa bych vám navrhla.
Pojďme si teď promluvit o důležité věci.
"Existuje Sýr ???"
Nevíme, žádný jsme tu neviděli,
řekli byste mi, ale věříme, že existuje.
Pak bych vám lehce, drze odsekla:
“Radši bych se živila, než bych věřila.”
A tak se živím, dávám si do těla, plnými doušky, sousta velká až k zalknutí.
Co tak hltáš, tos ještě, nejedla ?!
Cha, cha, cha.
Noste na stůl pokrm Boží,
z plna hrdla, dejte si.
Nechte hlasy ať si mluví a hrajte si.
Na hru totiž musí býti DVA.
Ale my jsme JEDNOTA.

Jsem fascinovaná světem dětí.
Stále mě nepřestává udivovat s jakou touhou velkého dobyvatele objevují svět.
Často přistihnu sama sebe jak v němém úžasu hledím
kolik síly, odhodlání a odvahy je v tak malých tělech.
S jakou až neurvalostí spolu s urputností se nedočkavě derou do života a všechno chtějí, ochutnat, očichat, ohmatat vtisknout do sebe.
Jak krásné a posvátné jsou to chvilky, když se na něco soustředí a to něco je tolik zajímá, že úplně zapomenou na okolní svět. Vnitřní učitel a vůdce z nich přímo září a mně se až zatajuje dech jak velký je ZÁZRAK LIDSKÉ EXISTENCE.
Tenhle dar pohledu na děti a jejich svět jsem neměla vždy.
Dobře si pamatuji na dobu, kdy jsem nastoupila do Montessori školky a měla v sobě změť ne úplně příjemných pocitů.
Cítila jsem se ztraceně v cizí zemi, mluvilo se tu jinak, vypadalo to tu jinak, slunce tu nesvítilo stejně. Přesto se mi tu mezi dětmi ohromně líbilo, cosi mě hřálo uvnitř v hrudníku, lechtalo a tahalo mi koutky úst nahoru.
Chtěla jsem se s dětmi bavit, otevřeně, vřele a přátelsky.
Místo toho jsem sbírala zdráhavé, zkoumavé pohledy a nejisté kroky stranou.
Měla jsem pocit, že jsem „velkej, neohrabanej a trošku přihlouplej obr, kterýmu je dobrý radši se klidit z cesty, protože není jistý kam šlápne, co kde cestou shodí a koho kde přiskřípne.“
V prostoru bylo cítit všude přítomnou křehkost.
Jedno bylo jasný, abych se tu cítila dobře potřebuji nějaké nadlidské schopnosti nebo aspoň mít tak měkounké polštářky na tlapkách jako kočka.
To proto abych mohla potichounku projít, nikoho nerušit z posvátného klidu a případně zavrnět, když by bylo třeba. Kdo zažil posvátné ticho v Montessori třídě, ví, o čem mluvím a kdo ne tak myslím, že tak hustě nabité ticho je možné zažít v kostele.
Bylo to jako kdybych byla za nějakým plexisklem.
To všechno hezký a zajímavý bylo mimo můj dosah, nešlo se s tím spojit!
Jenže já chtěla!!!
Cítila jsem ten svět a chtěla jsem do něj proniknout, volal mě, cítila jsem to v hrudníku a lechtalo mě v koutku úst.

Když do života zazáří inspirace.
Tenkrát to bylo ještě takové malé tušení, že jsem tu správně a cesta vede
někudy tudy. Ale jiskra byla zažehnuta až s první knihou od Marie Montessori.
Když do života zasáhne INSPIRACE, je to požehnání, je to blaho, je to dar.
Někdy je jejím poslem člověk, někdy věc, někdy nějaká událost, vjem, okamžik, záblesk, jiskra.
Někdy má ta jiskra takovou Zář,
že rozžehne plamen a jeho Žár dodá sil na cestě.
A to se stalo mně.
Plexisklo se rozpustilo, na chodidlech mi narostly heboučké, měkoučké, růžovoučké polštářky a získala jsem magické schopnosti.
"No, a teď tu o kůzlátkách, jo?
Ve stodole za řekou, žila, byla tři malá roztomilá kůzlátka…
Dobře, tak jindy."
Pravdou je, že mi ta kniha změnila život a asi by to nebylo tak, zásadní kdybych neměla tu možnost veškerou načerpanou teorii ihned zasazovat do praxe.
Vždy jsem měla a stále mám velkou touhu po poznání, tak že jsem nezůstala jen u knihy a prošla si další semináře, dodělala vzdělání a doplnila to kurzy podobného tématu.
Pak se stalo, že mi Montessori školka byla nějak malá, kus ze mě někde přečnívalo a nemělo uplatnění a hledalo si směr. Pořád mě to vedlo k dětem a k tomu ještě někam víc do přírody, k ohýnku, bahnu, písku a trávě.
Uhnízdila jsem se v Lesní školce, bylo mi tu dobře a celá jsem se sem vešla, ba musím říct, že bylo dost místa na to se více rozrůst, vyrůst nebo tak nějak. Lesní školka to bylo teprve to správný rodeo pro velké objevitele v malých tělech. Přímo mi lezly oči z důlků a obdivný pohled na děti a jejich svět mnou čím dál tím víc plál.
Od dětí mě to vedlo k rodičům a od rodičům zase zpátky k dětem.
Dbala jsem na to abychom všichni věděli a cítili, že na to nejsme sami, že jsme propojeni a máme stejnou touhu dopřát dětem vše co potřebují k tomu, aby mohly nerušeně růst. Při pravidelných konzultacích s rodiči, kdy jsme mohli být nerušeně spolu:) a sdílet co se daří a co potřebuje podpořit, ve mně pomalu rostla a sílila nová touha.
Období těhotenství jsem si dopřála klidu, zastavení a shrnutí si všech zkušeností a znalostí z uplynulých let studií a práce s dětmi a rodiči.

Mateřství mi ve mně otevřelo části srdce, o kterých jsem, netušila že je mám. Dala jsem sobě jako ženě zelenou a našla v sobě křehkost, laskavost a lásku bez podmínek.
Zář inspirace je tu zas, tentokrát není zvenku, ale zevnitř
Hořím, je ve mně Žár.
Hořím touhou se s vámi všemi podělit, kteří chcete
vložit klíče od magického dětského světa do dlaní, otevřít a být tu spolu s vašimi dětmi
DOMA.

Osmiletá praxe v Lesní a Montessori školce a mateřství k tomu,
mi umožnili přijít s nabídkou alternativního směru v oblasti
práce s předškolními dětmi.
A také poskytovat příležitost celostního terapeutického přístupu při konzultacích dospělými klienty.
Těžko bych došla tam kde jsem, bez svých zkušeností.
Velkou inspirací je mi vlastní cesta osobního a duchovního rozvoje na kterou jsem se dala od roku 2007 do dnes, ale nevyhla jsem se ani té běžně dostupné - institucionálně vzdělávácí :o)
Dnes už se na většinu cest vedoucí k sobě dívám JINAK.
A mám za to, že člověk nic a nikoho vlastně hledat nemusí vše, co potřebuje má po celou dobu při sobě, jen mu to nepřišlo DOSTatečný, aby to ctil hlavně oslavoval.
Z dlouhé cesty duchovního hledání se stává krásná jednoduchá a krátká stezka nalezení - opětovného sektání se sebou, se svou pravou podstatou, při které se není třeba nic učit, ani se nijak snažit, jen si rozpomenout, probudit se a žít vše takové jaké JE.
Vzdělání, rekvalifikace, kurzy, certifikáty
2023
Terapeut Psycho-Energetické Transformace® / Kouč
akreditace, MŠMT č. 176/2009 Sb.
Institut Transformační psychologie®
Mgr.Bc. Barbora Studená
2015–2018
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí Nad Labem
Vysokoškolské vzdělání studiem v bakalářském studijním programu
B7507 Specializace v pedagogice,
Učitelství pro mateřské školy
2014
Profesní rekvalifikace, akreditace MŠMT č. 176/2009Sb
Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky,
DOMESTICA s.r.o.
Lektor dalšího vzdělávání (75-001-T),
Nové horizonty s.r.o.
2014/2016
Lektor komunitního individualizovaného vzdělávání
Společnost Montessori, o.s. a Unie center pro rodinu a komunitu o.s.
dvouletý projekt, získávání zkušenností a realizací v oblasti svobodného vzdělávání a alternativnímu přístupu k dětem
Jana Udatná, Nikola Křístek
2012
Montessori terapie
Lore Anderlic, Ulrike Geisenhof
2011
Montessori pedagogika, základní znalosti pro děti ve věku od 3-6 let
Ing. M. Tilton, MBA, Otevřená mysl, o.p.s.
Miroslava Vlčková, Pro rodinu, o.p.s.
Respektovat a být respektován
PhDr. Jana Nováčková, CSc.,
Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání
2012
Školní program INPP
Mgr. M. Kazičková, Institut Psychoterapie a Socioterapie
2009
Transakční analýza TA 101, základní kurz
PhDr. Blanka Čepická, PTSTA, S.E.N.A. s.r.o.
Sebezkušenostní techniky a metody
2017–2019
Holotropní dýchání, pod vedením MUDr. Milana Hrabánka
šamanismus, bubnování, indiánská sauna
seminář holotropního dýchání pro práci na sobě a hlubší sebepoznání.
Holotropní dýchání, pod vedením Miroslava Kašpara
technika vypracovaná MUDr. S. Grofem pro zkušenost změněného stavu vědomí, zaměřená na spontánní vnitřní léčivý potenciál a sebeobjevování. dynamická práce se silou extáze, šamanské praxe
2015–2016
Eneagram, Mgr. Michaela Velechovská, PhD.
strategie eneagramových tipů – panelové rozhovory
Eneagram, Mgr. Michaela Velechovská, PhD.
Sebeuvědomění s enneagramem
2010–2014
Rodinné konstelace a pohyby duše, Petr Málek
Cesta – transformace a vědomé tvoření životní cesty, Petr Málek
pravidelné semináře zaměřené na vědomé tvoření životní cesty a osobní transformaci, harmonizace vlivů z kolektivního podvědomí a rodinného systému
2010
Firewalking – přechod po žhavém uhlí, pod vedením Miroslava Kašpara
intenzivní metodika osobní transformace, šamanské techniky pro práci s lidskou duší
2007–2009
Osobní transformace – Cesta k sobě,
Ing. Petr Velechovský – Modrá Alfa
práce s podvědomím, cesta k vlastní podstatě
práce s emocemi a osobním traumatem
2007
Regresní terapie, Ing. Petr Velechovský – Modrá Alfa
Nejnovější články:
Nemáte čas na články??
Nevadí, Zář inspirace září i na sociálních sítích, tady máte vše v instant formě a ještě něco navíc. (odkaz v obrázku )









